Change

Hej.
Idag är det en dålig dag. Eller nej förresten, det är det inte alls. Det är en dag som det händer lite dåliga grejer på bara. Med min nya positiva livsstil (som jag förresten har glömt att berätta om tror jag..?) så ska jag se positivt på saker. Alla problem blir olika stora beroende på vilken attityd man bemöter dom med nämligen.

Ex.
Problem: Killen/tjejen du gillar visar sig inte gilla dig.
Lösning: Nähä, his lost! Då var det helt enkelt inte ment to be liksom. Inte Ödet. Och då får det väl vara så, även om det kan kännas lite surt. Ingenting blir bättre av att man deppar och hänger med huvudet. Nej, se till att ha kul istället, och gör det bästa av situationen. Du är ju singel för sjutton! Njut så länge det varar!

Japp, så går det till alltså. Inte för att ovanstående är det värsta problemet man kan ha, men det är ett lätt exempel som de flesta kan relatera till. Och det funkar faktiskt på det mesta. Jag har knappt varit sur alls på...ja, jättelänge. Säkert flera veckor. och jag som brukar ha såna humörsvängningar. Ja, ett steg i rätt riktning iaf då kanske?

Ja, men idag var det alltså lite svårt att se allting på den positiva sidan... Att vi hade oförberett prov i GeMu och jag kände mig totalt misslyckad var ju inte sådär jättekul. Fick lite ångest och blev riktigt besviken på mig själv, men men, det är sånt som händer. Inget som direkt går att göra något åt helt enkelt. Bara att ta och satsa lite extra på GeMu istället antar jag. Även om det är svårt när man inte fattar ett piss...

Sen att folk accepterar döden som ett alternativ gör mig så fruktansvärt arg.

Nu ska jag ta och titta om det är någon söt liten människa som har lust att hjälpa mig med mina labrapporter.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback